Leden aan het woord

/imagecache/lg/uploads/2020/11/lars.jpg

Mijn naam is Lars Hoffmann. Woonachtig in Stiens.
Getrouwd met Hanneke en vader van drie dochters. Ik heb gewerkt als fysiotherapeut in het Medisch Centrum Leeuwarden en geniet nu van mijn pensioen.
Ik ben al sinds 1993 met veel plezier lid van deze club. Wat mij aanspreekt is het als club je samen inzetten voor kinderen die ondersteuning kunnen gebruiken. Het gezamenlijk organiseren van fundraising projecten is een gezellige en nuttige bezigheid. Dankzij deze projecten hebben we aan een groot aantal goede doelen een forse donatie kunnen doen, zoals u kunt lezen op onze website. Daarnaast zijn onze thema-avonden en activiteiten voor o.a. Landschapsbeheer gewoon erg gezellig en vaak zeer leerzaam!

/imagecache/lg/uploads/2020/11/martin-2.jpg

Waarom ben ik een Kiwanian?
Ik ben Martin van der Zee, heb 3 kinderen en 2 kleinkinderen.
Deze kleinkinderen inspireren mij zo dat je ook eens kijkt naar andere minder bedeelde kinderen.
In de jaren dat ik in Ierland woonde, zag ik veel kinderen die op de rand van armoede leefden en had haar veel moeite mee, temeer omdat ik toch wel uit een rijk land kwam.
Terug in Leeuwarden werd ik geïnspireerd door de nestor van onze Kiwanisclub, die mij vertelde wat Kiwanis betekent en doet en dat sprak mij zeer aan.
Niet alleen Kiwanis gerelateerde zaken bespreken wij, doch ook persoonlijke zaken komen ter tafel in ons “lief en leed” agendapunt. Dit blijft alleen voor onze oren bestemd en als we kunnen helpen doen we dat ook.
"Serving the childeren of the world" is ons motto.
Daar gaan we voor als KIWANIANS.

/imagecache/lg/uploads/2020/12/helga-1.jpg

Mijn naam is Helga de Graaf, ik ben getrouwd met Daniël en samen hebben we 4 kinderen en een kleinkind. Sinds eind 2019 ben ik lid van Kiwanis, een mooie club mensen, die zich met hart en ziel inzet voor de kinderen en gezinnen die extra aandacht en ondersteuning nodig hebben in onze moderne samenleving.
Als directeur van een Leeuwarder basisschool, ben ik de hele dag tussen de kinderen en gezinnen; een heel leuke en interessante baan! In mijn werk kom ik dagelijks tegen hoe belangrijk onderwijs is voor de ontwikkeling van kinderen. Het lijkt heel gewoon dat alle kinderen naar school gaan, maar toch is er nog een wereld te winnen. Hoe mooi zou het zijn als alle kinderen gelijke kansen kregen en al jong een “rijke start“ zouden krijgen? Dat er in alle gezinnen (prenten)boeken zijn en kinderen kunnen beschikken over een computer of tablet om op te werken of te spelen? Dat de wereld voor alle kinderen openligt, welke capaciteiten je ook hebt.
Heel waardevol om mijn steentje te kunnen bijdragen aan de goede doelen die we ondersteunen.

/imagecache/lg/uploads/2021/02/gerard.jpg

Mijn naam is Gerard Veldman en sinds 1997 lid van Kiwanis Leeuwarden.
Ik ben getrouwd met Sjoukje en wij hebben een dochter en een kleindochter.
Het lidmaatschap van Kiwanis vind ik waardevol omdat wij als groep mannen en vrouwen gezamenlijk activiteiten ontplooien waarmee wij kinderen die hulp nodig hebben kunnen ondersteunen. Daarmee doen wij datgene waar Kiwanis voor staat namelijk “Serving the children of the world”.
Ik hou er van om andere mensen te ontmoeten en met hen in gesprek te gaan of iets te organiseren en dat kan binnen onze club.
De diversiteit van de leden en ieders persoonlijke inbreng maakt het tot een interessante groep mensen die allemaal gemeen hebben dat zij iets voor anderen willen betekenen.
Voor mij is het zeer de moeite waard om lid te zijn van Kiwanis.

/imagecache/lg/uploads/2022/10/peter-1.jpg

Mijn naam is Peter Pijman (1956), sinds 2019 apotheekhoudend huisarts in Minnertsga. Getrouwd met Ilona (kindertherapeute), samen 6 kinderen en inmiddels 5 kleinkinderen, een bonuskleinkind en één kleinkind op komst. Kinderen zijn voor ons de toekomst, en we zijn zeer betrokken met de ontwikkeling van hun mogelijkheden, vandaar dat de doelstelling van de Kiwani’s geheel past in mijn scoop. Daarnaast ervaar ik ons Kiwani’s gezelschap als een hele warme club, waarbinnen onderling goede verhoudingen zijn en waarmee je lief en leed kunt delen. Betrek dan ook nog de sociale en culturele activiteiten die onderling georganiseerd worden, dan is het begrijpelijk dat ik de Kiwani’s als serviceclub van harte kan aanbevelen!