Kiwanis Kunstveiling 2022

/imagecache/lg/uploads/2022/10/image-20221006-131151.jpeg

Over de Kunstveiling

Na een onderbreking van een aantal jaren organiseerde Kiwanis Club Leeuwarden met groot genoegen weer een veiling van moderne kunst met extra aandacht voor de Friese kunstenaar. De locatie was voor het eerst in de prachtige lobby van het Westcord WTC Hotel  te Leeuwarden. De opbrengst van deze veiling zal volledig ten goede komen aan twee doelen:

-  De stichting “Rijk voor Arm” Deze stichting geeft verjaardagsdozen aan kinderen waarvan de ouders niet financieel draagkrachtig genoeg zijn om hun kinderen een verjaardagsfeestje te kunnen geven. Een doos boordevol met spulletjes om een kind zijn/haar verjaardag te laten vieren zoals zij dit horen te doen.

-  Een tweede goede doel is gericht op de opvang en ondersteuning van vluchtelingenkinderen in Leeuwarden. Zowel de kinderen in de AZC’s als kinderen uit Oekraine. Gedwongen gevlucht uit hun thuisland, met vaak traumatische ervaringen, worden ze hier opgevangen in voor kinderen niet ideale situaties. Met recht een groep die alle ondersteuning waard is.

31 oktober heeft de veiling plaatsgevonden in een goed gevulde zaal. Er moesten zelfs  in de haast nog wat stoelen bijgeplaatst worden. De sfeer was, zoals dat heet, ook zeer geanimeerd.
Dankzij de zeer enthousiaste inzet van onze veilingmeester Gerard Veldman zijn meer dan de helft van de ingebrachte werken van eigenaar gewisseld. Wat de precieze opbrengst voor het goede doel is, moet nog uitgewerkt worden, maar het is al wel duidelijk dat het resultaat onze verwachtingen gaat overstijgen.

Bijzondere dank gaat uit naar notaris Tom Brouns die tijdens de veiling het hele proces voor ons in de gaten hield, en naar de organisatie van het Westcord WTC hotel in Leeuwarden voor de prachtige ambiance en logistieke steun die we van hen mochten ontvangen.

Natuurlijk ook dank aan onze sponsors:

/imagecache/lg/uploads/2022/10/strikwerda.jpg    /imagecache/lg/uploads/2022/10/img-4735-1.jpeg